mgr Iwona Zielonka-Adamczyk
Zapraszam do mojego gabinetu,
który znajduje się na I piętrze pod numerem 100A
Godziny pracy
Poniedziałek:
-
700 - 800 (dodatkowa godzina konsultacji)
800 - 1400
Wtorek:
- 1210 - 1410
Środa:
- 730 - 1430 (1255 - 1340 zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne)
Czwartek:
- 730 - 930
Piątek:
- 730 - 1230
Zadania pedagoga i psychologa w szkole, to w szczególności:
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
- udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci
i młodzieży; - minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym
i pozaszkolnym uczniów; 6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych; - pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
- wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
- rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
- udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Kiedy warto udać się do pedagoga/psychologa?
Uczeń, gdy:
- ma poczucie, że nikt Go nie rozumie,
- czuje się samotny, odosobniony,
- odczuwa trudności w kontakcie z rówieśnikami,
- ma trudności w szkole z nauką,
- nie czuje się w szkole bezpiecznie (jest zastraszany lub dyskryminowany),
- ma problem i nie wie jak go rozwiązać,
- w jego domu rodzinnym dzieje się coś, co utrudnia mu funkcjonowanie,
- odczuwa trudności w kontakcie z rodzicami bądź innymi członkami rodziny,
- czujesz się osamotniony lub smutny, a także w wielu innych sytuacjach, w których potrzebujesz porady i wsparcia.
- chciałby z kimś porozmawiać.
Rodzic, gdy:
- nie radzi sobie z dzieckiem w domu lub zauważa negatywne przejawy jego zachowania,
- należy współpracować, aby pomóc dziecku w problemach w szkole oraz poza nią,
- chciałby lepiej zrozumieć swoje dziecko,
- nie rozumie emocji, które pojawiają się w kontakcie z dzieckiem,
- trzeba stworzyć odpowiednie warunki do nauki, rozwoju dziecka.
Nauczyciel, gdy:
- doświadcza trudności w kontakcie z uczniem,
- zauważa konflikt między uczniami lub gdy dostrzega problemy w funkcjonowaniu ucznia,
- potrzebuje konsultacji celem wspierania rozwoju ucznia, określenia form pomocy psychologiczno – pedagogiczne.