26)	Na zdjęciu widać uczniów klasy 8a i 7b stojących na tle Pałacu w Wilanowie

Wycieczka do Warszawy

W dniach od 6 do 8 czerwca 2022 uczniowie klasy 8a i 7b brali udział w 3 – dniowej wycieczce do naszej stolicy – Warszawy. Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od wizyty na Stadionie Narodowym. Stadion zrobił na nas ogromne wrażenie ze względu na swoje rozmiary. Mogliśmy zobaczyć szatnie sławnych piłkarzy, salę konferencyjną, a także miejsce, w którym przebywają dziennikarze podczas meczu.

Zwiedziliśmy Stare Miasto. Na Placu Zamkowym wysłuchaliśmy historii dotyczącej Kolumny Zygmunta. Podziwialiśmy Zamek Królewski, który został zbudowany w stylu barokowo - klasycystycznym. Potem powędrowaliśmy na ul. Świętojańską, gdzie mieści się Bazylika archikatedralna św. Jana Chrzciciela. Następnie pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta. Po środku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Niedaleko mieści się restauracja "Bazyliszek", nad wejściem której wisi podobizna potwora. Przewodnik opowiedział nam legendy, a później przeszliśmy przez ul. Piwną i Miodową. Niebawem znaleźliśmy się przy Barbakanie. Mieliśmy okazję wejść do środka tej baszty i spacerować po średniowiecznych murach. Byliśmy też przy Pomniku Małego Powstańca.

Dużą przyjemnością dla nas był spacer po Łazienkach Królewskich. Na wszystkich największe wrażenie zrobił Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolista widownia, scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb, przedstawiających sławnych autorów dramatycznych, a także Pomarańczarnia. Uczestnicy wycieczki zachwycali się także florą i fauną tego parku, a do zdjęć "pozowały" nam liczne wiewiórki. Kolejnym punktem naszej wycieczki było Centrum Nauki Kopernik, do którego przyjechaliśmy metrem. Wizyta tam pozwoliła nam zobaczyć na żywo i w praktyce poznać wiele zjawisk, o których uczyliśmy się tylko w teorii, m.in. z dziedziny biologii, fizyki, geografii i chemii. Byliśmy również na Placu Piłsudskiego, by tam odwiedzić Grób Nieznanego Żołnierza. Następnie zwiedzaliśmy stolicę z okien autokaru. Przejeżdżając Alejami Ujazdowskimi, zobaczyliśmy budynki ambasad, sejmu i senatu. Muzeum Powstania Warszawskiego zrobiło na nas bardzo duże wrażenie, gdyż mogliśmy przybliżyć sobie obraz jednego z najtragiczniejszych wydarzeń naszej historii i stanowiącego do dziś przykład męstwa, heroizmu i walki o wolność. Ekspozycje ukazywały życie codzienne powstańców i zwykłych Warszawiaków, grozę walk oraz umundurowanie, broń, fotografie autentycznych scen powstańczych i bohaterów zrywu.

Uczestnicy wycieczki obejrzeli też niedługi, ale przejmujący film w 3D pokazujący miasto zaraz po wyzwoleniu jako istne „morze ruin”. Pobyt w tym szczególnym miejscu pozostawił niezatarte wrażenia. W ostatnim dniu naszego pobytu w Warszawie zwiedziliśmy Muzeum Pałacu w Wilanowie wraz z jego pięknymi ogrodami. Nasz pobyt w Warszawie był wzbogacony również o gry sportowe i wspólne zabawy. Nie zabrakło także grilla i pieczonych kiełbasek. Wycieczka do Warszawy była bardzo udana. Dzięki niej poznaliśmy wiele ciekawych miejsc w naszej stolicy oraz miło i wesoło spędziliśmy wspólny czas.

Galeria zdjęć:

Uczniowie klasy 8a i 7b na tle Stadionu Narodowego
Na zdjęciu widać uczniów klasy 8a i 7b siedzących na trybunach Stadionu Narodowego
Uczniowie klasy 8a i 7b stoją przy pomniku Chopina w Łazienkach Królewskich
Uczniowie klasy 8a i 7b siedzą na fontannie przed Pomarańczarnią w Łazienkach Królewskich.
Uczniowie klasy 8a i 7b w pobliżu Kościoła Św. Anny.
Na zdjęciu widać Kolumnę Zygmunta i wokół niej uczniów klasy 8a i 7b.
Na zdjęciu widać uczniów na Placu Zamkowym.
Na zdjęciu widać uczniów, którzy stoją wokół Dzwonu Zygmunta.
Na zdjęciu widać uczniów klasy 8a i 7b wokół Syrenki Warszawskiej.
Na zdjęciu widać uczniów klasy 8a i 7b pod Pomnikiem Małego Powstańca.
Na zdjęciu widać uczniów klasy 8a i 7b w komnatach Zamku Królewskiego.
Na zdjęciu widać uczniów klasy 8a i 7b przy Pomniku Księcia Józefa Poniatowskiego.
Na zdjęciu widać uczniów klasy 8a i 7b wchodzący do Centrum Nauki Kopernik.
Na zdjęciu widać uczniów klasy 8a i 7b zwiedzających Centrum Nauki Kopernik.
Na zdjęciu widać uczniów klasy 8a i 7b wraz z opiekunami przy wieczornym ognisku.
Na zdjęciu widać ucznia klasy 7b na ściance wspinaczkowej.
Na zdjęciu widać uczniów klasy 8a i 7b grających w piłkę nożną.
Na zdjęciu widać uczniów klasy 8a i 7b w parku linowym.
Na zdjęciu widać uczniów klasy 8a i 7b siedzących na ławeczkach amfiteatru w Łazienkach Królewskich.
Na zdjęciu widać uczniów klasy 8a i 7b stojących na tle Pałacu w Wilanowie.