1. Sześcioro dzieci stoi za niebieską kurtyną prowizorycznego teatrzyku pacynkowego. Każde z nich trzyma pacynkę – przedstawiającą m.in. postać babci, myszki, psa, krowy, chłopca oraz czerwonego ludzika. Jedno dziecko jest ubrane w kostium w czarne łaty krowy, z opaską na głowie z uszami. Wszystkie dzieci są uśmiechnięte i pełne energii. W tle widoczna jest bordowa teatralna kurtyna.
Fot. Katarzyna Kowalczyk
Featured

Małe role, wielkie emocje – teatralna przygoda uczniów klas I–III

W klasach I–III Szkoły Podstawowej nr 1 w Skawie teatr stał się prawdziwą przygodą! Koło teatralne, działające w ramach projektu „Włączeni w Edukację”, to wyjątkowe miejsce wszechstronnego rozwoju – artystycznego, emocjonalnego i społecznego. Podczas zajęć uczniowie doskonalili swoje umiejętności aktorskie, wokalne i taneczne, pracując nad dykcją, gestem, mimiką oraz wyrażaniem emocji.

Celem zajęć projektowych było rozwijanie mocnych stron uczniów, podniesienie kompetencji kluczowych i przybliżenie uczniom obowiązujących, podstawowych treści w zakresie edukacji polonistycznej i matematycznej. Zajęcia miały na celu rozwijanie i doskonalenie niezbędnych umiejętności: czytania ze zrozumieniem, pisania wypowiedzi argumentacyjnych, konstruowania wypowiedzi ustnych i pisemnych, logicznego myślenia i wyciągania wniosków, szukania, weryfikowania i korzystania z informacji oraz praktycznego wykorzystywania matematyki w różnych sytuacjach życiowych.  Praca na spotkaniach miała charakter zindywidualizowany, dostosowany do możliwości dzieci i młodzieży. Panowała swobodna atmosfera i zasada współpracy.
Featured

Włączeni w edukację - zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z języka polskiego i matematyki

Celem zajęć projektowych było rozwijanie mocnych stron uczniów, podniesienie kompetencji kluczowych i przybliżenie uczniom obowiązujących, podstawowych treści w zakresie edukacji polonistycznej i matematycznej. Zajęcia miały na celu rozwijanie i doskonalenie niezbędnych umiejętności: czytania ze zrozumieniem, pisania wypowiedzi argumentacyjnych, konstruowania wypowiedzi ustnych i pisemnych, logicznego myślenia i wyciągania wniosków, szukania, weryfikowania i korzystania z informacji oraz praktycznego wykorzystywania matematyki w różnych sytuacjach życiowych. Praca na spotkaniach miała charakter zindywidualizowany, dostosowany do możliwości dzieci i młodzieży. Panowała swobodna atmosfera i zasada współpracy.

Zdj. 1 Zdjęcie przedstawia trzech uczniów klasy czwartej, którzy siedzą przed komputerami w pracowni matematycznej.
fot. Wioletta Niedziela
Featured

Projekt „Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzi AI zeszyt.online”

Od kwietnia klasy czwarte uczestniczą w innowacyjnym projekcie z matematyki: „Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzi AI zeszyt.online” Jest to projekt pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Politechniki Warszawskiej. Celem projektu jest poprawa umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych i wsparcie procesów nauczania matematyki.

Na zdjęciu uczniowie stojący za stołem, na którym są talerze z waflami przełożonymi różnymi masami. Uczniowie ubrani są w różnokolorowe fartuszki, niektórzy z nim w ręku prezentują swoje desery.
fot. A. Janiak-Wróbel
Featured

Zajęcia kulinarne

Głównym celem prowadzonych zajęć kulinarnych jest poznawanie różnych przepisów kulinarnych i wdrażanie uczniów do samodzielnego korzystania z nich oraz przygotowania prostych posiłków w oparciu o zasady zdrowego odżywiania. Zajęcia kulinarne dla dzieci są świetną formą wypoczynku i relaksu oraz uczenia się pracy w zespole. Po każdych zajęciach dzieci degustują przygotowane przez siebie potrawy, desery, m.in.:

Na zdęciu grupa uczniów uczestniczących w zajęciach na basenie. Znajdują się oni w wodzie i wykonują ćwiczenia zgodnie z instrukcjami trenera, który prezentuje prawidłowy sposób ich wykonania. Dzieci mają na sobie czepki oraz okulary pływackie. W tle widać duże okna, a uczniowie ustawieni są w równym rzędzie.
autor zdjęć: Katarzyna Drzyzga
Featured

Projekt „Już pływam”

Uczniowie klasy drugiej i trzeciej biorą udział w projekcie „Już pływam”, którego celem jest nauka i doskonalenie umiejętności pływackich. Zajęcia odbywają się pod okiem wykwalifikowanych instruktorów na basenie, a dzieci uczą się podstawowych technik pływania oraz zasad bezpieczeństwa w wodzie. Dzięki udziałowi w programie uczniowie nie tylko rozwijają swoje umiejętności, ale także nabierają pewności siebie i uczą się, jak bezpiecznie korzystać z kąpielisk.

Dzieci sadzą drzewka na terenie szkoły.
fot. Lidia Kosek
Featured

SADZIMY DRZEWKA W OGRODZIE SZKOLNYM

Dnia 14 kwietnia 2025, uczniowie realizujący projekt „Tradycyjny Sad” posadzili drzewka owocowe w ogrodzie szkolnym, zakupione w ramach otrzymanego grantu. Posadziliśmy 14 drzew owocowych: jabłoń Antonówka, jabłoń Papierówka, śliwka Węgierka Wczesna, grusza Faworytka, śliwa Renkloda Ulena, śliwa Węgierka Zwykła, jabłoń Szampion. Pnie drzew zabezpieczyliśmy siatką ochronną.

Informacje kontaktowe

 

Dostępność cyfrowa

Strona spełnia wymagania ustawy o dostępności stron i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Jeśli znajdziesz jakieś uchybienia powiadom Nas o tym.

Tel: +48 798 313 845
E-mail: sekretariat@sp1skawa.pl