Zdjęcie przedstawia ucznia, który stoi przed tablicą multimedialną  z grą edukacyjną na temat liczby Pi

Święto Liczby Pi

14 marca obchodzimy ogólnoświatowy Dzień Liczby Pi. Uczniowie klas IV-VIII świętowali ten dzień biorąc udział w różnych inicjatywach. Doświadczalnie wyznaczali wartość liczby Pi.

Uczestniczyli w grach i zabawach edukacyjnych powiązanych z liczbą Pi. Sprawdzali swoją wiedzę na temat liczby Pi i jej historii, przechodząc escape room przygotowany przez uczennicę klasy 6b Kingę Syrnik. Klasy rywalizowały między sobą, biorąc udział w konkursie "Trzy razy Pi".

Konkurs składał się z trzech wyzwań. Pierwsze wyzwanie polegało na zapamiętaniu największej ilości cyfr po przecinku rozwinięcia dziesiętnego liczby Pi. Szkolny rekord guinnessa w tej dziedzinie ustanowiła Kinga Syrnik, zapamiętując aż 111 cyfr po przecinku. Drugie wyzwanie sprowadzało się do wykonania plakatu, który miał zawierać jak najwięcej słów z frazą "pi". Trzecie wyzwanie stanowił quiz złożony z 14 pytań dotyczących liczby Pi.

Pierwsze miejsce uzyskała klasa 6a, drugie miejsce klasa 7, trzecie miejsce klasa 8b. Zwycięskie klasy otrzymały zestaw smakołyków.

Chętni uczniowie wzięli również udział w II edycji ogólnopolskiego konkursu "Epickie- pi". Celem konkursu było przedstawienie liczby Pi w wybranej formie artystycznej. Tym sposobem liczba Pi zagościła na stałe w umysłach naszych uczniów a matematyka po raz kolejny pokazała swoje wesołe i ciekawe oblicze.

Galeria zdjęć:

Zdjęcie przedstawia czterech uczniów z dyplomami w rękach. W tle gazetka na temat liczby Pi.
Zdjęcie przedstawia uczennice siedzące przy stoliku i grające w grę edukacyjną memory.
Zdjęcie przedstawia ucznia, który stoi przed tablicą multimedialną  z grą edukacyjną na temat liczby Pi
Zdjęcie przedstawia grupę czterech uczniów, dwie dziewczynki i dwóch chłopców, biorących udział w doświadczeniu. Uczniowie znajdują się przy stoliku, na którym są przedmioty o kształcie koła oraz narzędzia do pomiaru: metrówka, linijka, sznurek.
Uczniowie wyznaczają obwód koła oraz dyskutują na temat przeprowadzanych czynności.

Zdjęcie przedstawia pracę dotyczącą liczby Pi. Praca jest wykonana z papieru i stanowi aparat z przesuwanym paskiem w formie kliszy zdjęciowej. Na czterech klatkach kliszy znajdują się informacje na temat liczby Pi.